Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

  • EN

Odbor informačních technologií

Antivirové řešení ESET

Antivirové řešení ESET pro zaměstnance

Od druhé poloviny roku 2025 přechází univerzitní řešení ESET Endpoint security do cloudového prostředí, tím se mění způsob instalace a licencování produktu.

Způsob instalace

Návod

Podrobný návod na instalaci naleznete zde: Návod k instalaci antivirového řešení ESET

Pozor!

  • Tento produkt poskytujeme pouze pro univerzitní zařízení.

Instrukce

  1. Z níže uvedených odkazů si stáhněte vhodný instalační balíček. Balíček obsahuje ESET Management agenta, který umožní správu zařízení v centrálním řešení univerzity.
    • Podporovány jsou pouze systémy x64. Verzi Vašeho operačního systému zjistíte na oficiálnich stránkach Microsoft support. 
  2. Před instalací se ujistětě, že nemáte na stanici žádný z jiných antivirových systému (AVG, Kaspersky apod.).
  3. Je možné, že při instalaci budou Windows 10 blokovat spuštění - instalaci jde pak spustit přes odkaz "Další informace".
  4. Po potvrzení instalace se nainstaluje Management agent bez aktivované licence k antivirovému řešení.
  5. Pro instalaci je použita výchozí politika dle vybraného produktu (spravované/nespravované). V případě zájmu o jiné nastavení či samostatnou správu se obracejte na http://helpdesk.mendelu.cz.
    • Pod spravované úseky OIT patří celoškolské a rektorátní pracoviště +
      ty ústavy a časti univerzity, které mají s OIT uzavřenou platnou smlouvu o správě výpočetní techniky.
  6. Po instalaci aktualizujte a restartujte Vaše zařízení.
  7. Po provedení výše uvedených kroků, zašlete e-mail na adresu: helpdesk@mendelu.cz s nasledujicími údaji:
    • Kopie: vojtech.plihal@mendelu.cz
    • Předmět zprávy: Nová zařízení ESET
    • Obsah správy:
      • Jméno uživatele zařízení
      • Ústav/Pracoviště
      • Inventární číslo - číslo uvedené na štítku zařízení
      • Název zařízení - návod na zjištění názvu PC - https://support.microsoft.com/ (v případě, že bylo již dříve zařízení registrováno pod jiným názvem, je třeba zadat název původní)
  8. Po splnění kroků 1-7 vyčkejte na potvrzení aktivace licence, ta se projeví spuštením automatické prvotní kontroly zařízení, ESET se také začne zobrazovat v liště spuštěných programů Windows.
  9. V případě potřeby odinstalace klienta kontaktujte helpdesk@mendelu.cz, do zprávy uveďte důvod k odinstalaci.

Instalační balíčky

Pro oddělení/ústavy spravované OIT

Pro oddělení/ústavy nespravované OIT